lördag 14 november 2009

måste..


verkligen gnälla av mig en del... det låter nog värre än va det faktiskt är MEN...
Varför ska killar vänta typ 2 timmar med att torka av i köket efter dem grisat ner där?? varför ska man behöva säga varje dag :bädda sängen, osv osv borde killar inte lära sig nån gång?? man tycker ju att dem borde lära sig men icke alla killar e inte såna men ca 99% av dem jag känner iaf:P)... här får det sägas till för det mesta.. Visst Mikael jobbar varje dag å jag går hemma men jag ser fan till att hemmet e rent varje dag å jag tar hand om alvin som dessutom vart väldigt grinig den sista tiden å inte sovit speciellt bra men trots det har jag tagit disken dammsugit bäddat plockat osv VARJE dag å då får man höra: jag jobbar å d ända du gör e att sitta vid datorn.. GAAAAH betyder det inget att jag tar hand om VÅRAT barn hela dagarna ensam +hela hemmet?? så säger han: jag hade velat se dig jobba hela dagarna ...(om han bara visste hur jag längtar efter att plugga igen men just nu ska jag njuta av att vara hemma med Alvin denna tiden).. .. Ja visst inga problem men jag hade velat se hur hemmet hade sett ut å hur han hade orkat att inte fått sova en hel natt på 6mån.... helt enkelt vi tjejer e dem STARKA!! :=)
Idag firar vi trots våra irritationer som bubblar upp ibland 7månader ihop..eller firar e väl synd å säga vi skulle städa ihop idag å jag dammsög å fixa sovrummet osv innan å Mikael skulle ta disken men just nu ligger båda grabbarna å sover på soffan å disken e odiskad..men denna gången ska jag hålla fingrarna i styr å låta den va kvar (pedantisk som man e brukar man rycka in)
Det e egentligen inte så himla farligt men tänk va mycket mindre negativt allt skulle vart om man slapp tjata..Jag hatar att tjata å han hatar att jag tjatar men det går ju å undvika om han la ner lite energi på å plocka efter sig sj iaf.... Men sen ska han oxå ha beröm för ibland får han såna ryck å ska tok städa å skrubbar golvet med klorin osv....
nu ska jag nog sätta på lite kaffe å passa på å skura lite på toa såg att det behövdes...

2 kommentarer:

  1. 25 stycken:-) jag har inte så många men många nog att maken nämnt det :-p ja det rosa äpplet luktar supergott o är mitt senaste tillskott i samlingen :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det blir en del nu har jag tagit det lugnt men det kan ta sin tid att välja ny varje dag:P förresten vet du hur man får besöksräknare som räknar spec så alltså inte alla besök utan 1g/person/dag osv..

    SvaraRadera