tisdag 24 november 2009

IDIOT

Så trött man kan bli.. Mikael har hyrt ut sin lägenhet i 2a hand och kontrakt va skrivet fram tills sista februari, och idag när Mikael å hans mamma ska och säga upp den ringer Marina (mikaels mamma) och säger hon fått mejl av den tjejen som hyr den nu att hon tänkt flytta i december redan och fått för sig att hon har något som heter fri uppsägningstid och anser sig därför inte skyldig att betala någon hyra fram tills i februari.. Jag hoppas innerligt att tjejen fått det om bakfoten. Men det värsta är att hyr man ut i 2a hand så har man fortfarande det yttersta ansvaret så med riktig otur skulle det kunna bli så att hon totalt skiter i att betala och Mikael får stå och betala för hennes idioti.. Och som inte det vore nog så hade det kommit brev från securitas och än så länge är det inte öppnat men vi kunde inte komma på nåt annat än att det är från störningsjouren så hon dragit på sig ett klagomål som hamnar i Mikaels namn. Och det har tydligen vart en del andra problem från hennes sida också.. Som om man inte har nog med problem och ekonomiska bekymmer så här lagom innan jul och lagom till dopet...
Men inget ont som inte har något gott med sig det bra i det hela är ju att man lärt sig att inte hyra ut i 2a hand till någon inte ens genom vbab. Och att nu har Mikael sagt upp lyan så efter februari (hoppas tidigare) slipper man tänka mer på det. Men Marina skulle kolla upp om hon verkligen kan göra såhär..

Skulle haft möte kl 11 och blivit upphämtad av en som skall vara med på mötet 10.30 men hon ringer kl 9 och säger att hon måste iväg på annat möte före så hon hinner tyvärr ej hämta upp mig, och som småbarns förälder är man konstant tvungen att planera saker i god tid så jag fick ringa och ändra tiden för skulle jag tagit bussen hade jag fått stressa ihjäl mig för att hinna och sen ändå gå en bra bit och behövt vänta ebn stund innan utsatt tid..
Vid 15 tiden kommer min stora son Vincent så skall han få följa med bort till BVC på Alvins 2månaders kontroll..
Grattis Alvin på din 2månaders dag:=) bilder kommer senare. sitter vid min nya dator och på den finns exakt ingenting än:=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar