tisdag 3 november 2009

Det är lätt att vara efterklok..

Vi har verkligen världens finaste hund...
När vi skulle köpa henne var jag mer eller mindre hög gravid och folk sa: tänk efter en gång extra kommer du/ni verkligen ha speciellt mycket tid över när ni får bebis??
Vårat svar var självklart jadå vi är ju två...
Men sanningen är tyvärr en annan.. Innan jag fick Alvin hade jag tid för henne men inte mest med ork att ta lång promenader osv det är det Mikael som gjort hela tiden.. Sen Alvin föddes har jag verkligen inte haft tid för så mycket engagemang som jag önskar. Känner att hon hela tiden kommer i andra hand å inte får den uppmärksamhet hon vill å borde få av mig. Men som tur e har ju Mikael lagt ner tid på henne. Men nu har han börjat jobba å jag går hemma med Alvin och indra på dagarna.. trodde aldrig för mitt liv att det skulle bli så stressigt som det var igår. Varken jag eller Mikael vill sälja henne i dags läget men nu kanske det blir så att hon får bo hos Mikaels syster på veckorna och oss på helgerna. Där får hon den uppmärksamhet,kärlek,motion,tid mm som hon verkligen förtjänar och behöver. Så får hon va hos oss på helgerna..
Usch vilket dåligt samvete jag har mot henne.. Borde verkligen tänkt en extra gång. Men efter att ha haft spike hemma i ett år så blev det så tomt och tyst och tråkigt hemma så vi ville verkligen köpa hund... men det e ju stor skillnad på en vuxen hund å en liten valp... Förlåt Indra<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar