torsdag 3 december 2009

Ja herregud..

Jag följer vissa bloggar å i en blogg är det en ung ensamstående,studerande 3barns mamma.. hon gjorde ett inlägg om att hennes räkningar var betalda osv å då fanns det 500kr kvar på hela månaden.. å VIPS så hade nån skapat en insamling till henne å vet ej exakt va summan ligger på men iaf runt eller mer än 8000kr... Ja tänk den som hade fått så mkt pengar av folk i en insamling.. då kanske det till å med hade gått runt här å man hade kunnat leva utan att vrida på varenda krona.. Alvin hade självklart fått en hoppgunga,en båge med leksaker till baby sittern å en matstol... Men sån tur har man inte tyvärr... På gott och ont för jag tycker 8000 e ganska saftigt hade jag fått in så mycket pengar från en insamling så hade jag lagt en del till välgörande ändamål tex barncancer fonden,bröstcancer fonden,rädda barnen,bris eller liknande...

Har fått handlat idag och ätit osv.. Alvin ligger i sängen å sover å jag snorar på för fullt. Usch är inte det minsat sugen på å bli förkyld.. Imorgon är Mikael ledig, han har möte borta på vårdc sen skall jag till tandl sen kommer Alexandra och skall fixa mitt hår...niiiiiiiiice...

4 kommentarer:

  1. Haha, "då kanske det tom hade gått runt..." Du shoppar ju hela tiden.

    SvaraRadera
  2. nä jag shoppar inte hela tiden trots d verkar så.. jag fick vrida på pengarna för att köpa ett par legg ins denna månaden.. å sen dopkläder till alvin typ... du vet inget om min ekonomi eftersom jag inte skrivit vad som skall ske med den framöver...

    SvaraRadera
  3. Det hade vart fint att få lite extra klirr i kassan. Inte för att jag vet vad jag skulle köpa mer än massa blöjor o ersättning så man har i lager en stund. :)

    SvaraRadera
  4. hehe d e så d e man får ladda upp som fan..men vblöjor e svårt dem växer ju så så köpte faktiskt 2 storlekar sist

    SvaraRadera