torsdag 10 december 2009

En hjälpande hand...

Ja Nina va så über snäll att låna vita bodiesar till Alvin som han kan ha till dopet.. Sparade iaf in ca 70-100kr vilket verkligen behövs i svåra tider.. Och vad jag anser så hade det vart väldigt onödigt att gå och köpa en ny i 56 när han redan har ca 100st i 56 i alla världens färger som han knappt hinner använda innan han nu börjar med 62 och dem är för små..
Å inte nog med det så var det kul att få besök och tjöta skit med lite kaffe och en skvätt barn skrik men mest snälla va våra barn.....:=)

Ämnet kom också upp om folk som ta för givet att barn är pojkar om dem har blå kläder osv.... ett tips kika in hos www.beckahbitch.blogg.se är då hennes barn helt plötsligt tjejer för att dem använder rosa kläder??? Ja det är ett hett ämne i dagens samhälle som skall vara så jämställt....
Som beckah själv skrev JAG KLÄR MINA BARN I KLÄDER OCH KLÄDER MED FÄRGER..helt rätt... Men skall också erkänna att jag troligen inte hade köpt rosa plagg till Alvin,kanske med nån detalj i rosa osv isf.. MEN jag klankar inte ner på andra som gör det heller .....

2 kommentarer:

  1. Kul att man kan hjälpa till när man har sånt hemma. Jättekul att komma hemifrån och få snacka lite, det får vi göra om! :)

    SvaraRadera
  2. klart vi kan göra om det aldrig fel med lite besök..vi båda e ju hemma med barn medans männen jobbar:=)

    SvaraRadera