söndag 27 september 2009

förlossningen

ONSDAGEN 23/9 skulle vila lite runt 17 tiden men fick så satans ont så skulle gå upp å röka,gick å köpte glass i glassbilen :=)
vid 21 tiden hade älskling bakat franskbröd till oss å vi skulle äta,hade lovat att ringa upp i första pausen på efterlyst så det gjorde jag å dem bad oss komma upp å kolla läget.. ringde mamma å bad henne göra sig klar,ringde pappa så han kunde köra,packade iordning å så å fixade allt med hunden.. åkte å hämtade mamma å jag satt mest å tänkte på hur besviken jag skulle bli om d va ett falsklarm...

inskriven på förlossningen 21.48 gjorde ctg osv

23.25 öppen 2-3cm livmoder tappen 2cm

torsdag 24/9

03.35 öppen 3cm livmoder tappen 1cm
blir super ledsen för jag har så ont å inget händer,kände mig värdelös typ..

06.15 värkarna gör inte dåligt ont får in en gå stol

09.19 äntligen får jag lustgas

09.23 värkarna har avtagit betydligt, öppen 4cm å fortf 0.5-1cm kvar på livmoder tappen..
jag bryter typ ihop å känner att jag orkar verkligen inte mer, dem överlägger att ta hål på vattnet..det skrämmer mig då jag e så slut i hela kroppen å vet jag kommer få ondare om dem gör det..

09.31 dem tar hål på vattnet

minneslucka...

11.05 öppen 5cm, listgasen gör inte så stor nytta längre.

11.25 får spinal bedövning..underbart

12.15 helt öppen får värkförstärkande dropp, står upp i gå stolen

12.20 får första krystvärken ståendes å säger: jag tror huvudet e på väg ut.. får lägga mig ner,mamma får hämta mikael som e på toa å en sköterska till kommer in.

får en krystvärk å känner huvudet e så gott som ute å vill bara krysta mer men fick ej å blev ganska arg för det brändes så..

12.27 får krysta igen å ut kom lilla Mikael ALVIN Sjunnesson Sander

han vägde 3230g och var 48cm lång å hade huvudomfång på 34cm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar