tisdag 16 juni 2009

gnäll å lite glädje...

ja jag har helt enkelt så sjukt ont i mitten av skinkorna så jag funderar starkt på å köpa nya..nä men seriöst d tar en bra stund att resa sig/vända sig/gå osv å så fort jag gjort nåt får jag kramp i benen det e inte alls nice..ska nog ta å ringa min bm ang vatten gymnastik fick det när jag vänta sonen å d va underbart..å inte nog med det så har jag nog åkt på en uvi oxå så d blir ringa vårdc imorrn m så ska jag trampa ner till f-kassan..är i djup chock för idag när jag ringde å fråga hur d fungerar med aktivitetsersättningen å föräldrarpenning så sa hon att jag får ut båda samtidigt,hade väldigt svårt att tro på detta så ringde en gång till å fick samma svar men ska allt ta å fråga igen när jag lämnar in moderskapsintyget imorgon å be att få det skriftligt oxå för säkerhets skull..för det känns för bra för att vara sant men det skulle tydligen ha med å göra att jag får lägsta nivå på båda ersättningarna.. men är det nu sant är det så sjukt bra jag kommer klara mig på egen hand utan att behöva gå till soc osv osv + att jag inte kommer behöva ta ut mer än ca 20dagar i måndaden å inte heller behöva va mammaledig redan från i juli utan d räcker från 25/8:=))))))

igår gick vi hem till hjärtat han å simon skulle dricka lite öl å så lilla syster va m en liten stund å även hjärtats syster..d va faktiskt lugnt å skönt å trevligt å när vi kom hem hit på natten pratade vi länge å djupt om viktiga saker å det kändes helt underbart att få sagt sitt å även han oxå så vi båda vet va vi känner ang vissa saker å sånt.. å inte nog med det så köpte älsklingen en ros till mig igår jag blev såååå glad.... nu e d snart midsommar å planerna e väl inte helt spikade men lutar åt nåt iaf å på lördagen ska vince komma *längtar så* sen på söndagen ska vi på kalas hos hjärtats syster som fyller år..sen e det måndag å köns ul i gbg å hoppas på gekås på tisdag så jag kan inhandla dem sista viktiga sakerna (känner jag mig rätt kommer jag nog på en hel del xtra med tiden men iaf:P) nu ska jag iaf överväga ett bad lr om älskling kanske kan va söt å massera mig en stund:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar